Frågor & svar

Vem som helst som är myndig, har en godkänd kreditupplysning och en stadig inkomst samt innehar svenskt personnummer.

Våra hyreslägenheter finns över en bred geografisk yta i hela Storstockholm – från Arlanda i norr till Nykvarn i söder.

Weda Fastigheter har en bred mix av lokaler i olika områden, från Arlanda i norr till Nykvarn i söder. Vi har både äldre lokaler och nyproducerade, och av alla storlekar – från små lager på 10 kvadratmeter till kontorslokaler för internationella storföretag som tar upp hela 5000 kvadratmeter.

Ett lokalhyresavtal har en överenskommen uppsägningstid vilket framgår i hyresavtalet. En uppsägning ska göras skriftligen för att anses vara delgiven och skickas till hyresvärden med rekommenderad post. Detta ska göras i god tid innan avtalstidens utgång. Det är också då uppsägningen kan träda i kraft. I din skriftliga uppsägning ska följande viktiga punkter finnas med:

  • Från vilket datum uppsägningen ska gälla?
  • Vilken lokal uppsägningen gäller?
  • Vem uppsägningen riktar sig till?
  • Vem som är avsändare?

Under det gångna året har vi inte gjort några hembesök så tillvida att situationen inte är akut. Vi informerar våra hyresgäster om regler och restriktioner i trapphus, hissar och entréer, på olika språk. På vissa ställen har vi även ordningsvakter som ser till att det inte blir trängsel i butiker och upplyser om de rådande restriktionerna.

Vi annonserar ut alla lediga hyreslägenheter på vår hemsida och det är först till kvarn som gäller – så gör det till en vana att ofta titta in på vår sajt för att få veta vad som är tillgängligt just nu.

Nej, inte längre. Vi hade tidigare ett kösystem men detta har vi ändrat, vad som nu gäller är att vi presenterar nya objekt på vår hemsida där den som är intresserad kan skicka in en intresseanmälan direkt till oss.

Nej. Däremot kan ni som är hyresgäster hos Weda Fastigheter byta lägenhet med varandra.

Vill du göra en service- eller felanmälan är det enklast att fylla i formuläret via vår hemsidan. Så snart vi har mottagit din felanmälan lägger vi upp ditt ärende i vårt system och tar sedan kontakt med dig inom två arbetsdagar. Klicka på länken nedan för att komma till felanmälan.

Om du råkar ut för ett akut fel i din lägenhet, i fastigheten eller i lokalen du hyr av oss utöver kontorstid, kan du ringa till jouren. Journummer för just ditt område finner du här på vår webbplats.

Till akuta fel räknas t ex vattenläcka, stopp i toalett och elfel, det vill säga allvarliga och akuta fel som inte kan vänta till nästa vardag.

Reset password

Enter your email address and we will send you a link to change your password.

Get started with your account

to save your favourite homes and more

Sign up with email

Get started with your account

to save your favourite homes and more

By clicking the «SIGN UP» button you agree to the Terms of Use and Privacy Policy
Powered by Estatik